☰ Meniu

Despre mine

Sunt Adrian Sorocaniuc, specialistul în management financiar, și cred în puterea cifrelor de a aduce claritate și de a deschide oportunități, atunci când sunt ”ascultate” și înțelese.

Experiență și cunoaștere

Cei peste 20 de ani de experiență profesională, din care 17 în domeniul bancar, urmați de anii de consultanță în management financiar, mi-au adus claritate despre ce înseamnă sănătatea unei afaceri. Am înțeles că, pentru a avea o afacere sănătoasă și a o dezvolta pe termen lung, este nevoie de capacitatea de anticipare a riscurilor și de identificarea soluțiilor optime în timp util.

Cei 17 ani de activitate în sistemul bancar, dintre care 12 în poziții de management pe segmentul IMM și Corporate, mi-au adus o bună înțelegere a mediului de afaceri local. Am coordonat o echipă de consilieri și analiști, gestionând împreună portofolii de mii de clienți, am interacționat direct cu sute de oameni de afaceri, am analizat situațiile financiare, planurile de afaceri și evoluția a sute de companii, din diverse sectoare de activitate, am analizat și promovat documentațiile pentru credite aprobate de zeci de milioane de euro. Astfel, pot spune că am ajuns să cunosc în profunzime vulnerabilitățile și riscurile la care este expusă o afacere în fiecare etapă a dezvoltării sale.

La începutul anului 2019, am decis îmi asum noul rol - de consultant în management financiar. Astfel, am avut oportunitatea să aprofundez ceea ce cunoșteam despre mediul local de afaceri și să contribui efectiv la dezvoltarea sănătoasă a companiilor cu care am colaborat. Cu fiecare colaborare, am câștigat o mai bună înțelegere despre realitatea de zi cu zi a companiilor și echipelor de management.

Înțelegere și viziune

O afacere nu se rezumă la cifre contabile și bani, ci înseamnă, mai mult decât orice, oameni. În spatele cifrelor, sunt așteptările unor oameni curajoși, vise, entuziasm, dar și temeri, nevoia de înțelegere și de a fi ascultat. De aceea, îmi doresc ca, prin analizele financiare și recomandările de soluții, să aduc un plus de sprijin, pentru ca oamenii din spatele afacerii să își vadă așteptările împlinite, să se bucure de companiile pe care le-au construit și să aibă un impact pozitiv în societate.

Mi-a plăcut întotdeauna să anticipez, să privesc în viitor și să ofer recomandări, variante alternative, soluții pentru îmbunătățirea performanței. Satisfacția este pe măsură, atunci când acestea sunt puse în practică și generează rezultate.

Rolul meu, în calitate de consultant în management financiar, este cel al unui ”CFO extern”, care, asemenea unui medic curant, are grijă să prevină, să dezvolte și, la nevoie, să ”trateze”. Aduc o viziune independentă, imparțială și soluțiile optime, pentru ca afacerea să urmeze o dezvoltare sustenabilă.

Abordare personalizată

Nici o afacere nu seamănă cu alta. Este ceea ce analiza a sute de planuri de afaceri și situații financiare mi-a demonstrat. De aceea, diagnoza financiară pe care o realizez, instrumentele de management financiar pe care le creez și recomandările pe care le fac sunt personalizate, adaptate fiecărei companii și situații.



Pentru a înțelege nevoia fiecărei afaceri și pentru a aduce acel plus de valoare așteptat, urmez câțiva pași esențiali:

  • Discuția cu antreprenorul și echipa de management, pentru a înțelege specificul companiei, al domeniului, obiectivele de business și provocările..

  • Analiza datelor contabile, interpretarea lor personalizată și calcularea unor indicatori cheie. Documentele contabile, deși relevante, nu oferă întotdeauna o imagine realistă despre dinamica și situația prezentă a afacerii. Am învățat să ”citesc” în spatele acestor cifre, pentru a recunoaște nivelul de performanță, zonele vulnerabile și oportunitățile.

  • Redactarea raportului. Acest document conține, pe lângă analiza situației financiare prezente, recomandări concrete pentru îmbunătățirea performanței financiare viitoare. Principiile pe care construiesc recomandările sunt prevenția și dezvoltarea sustenabilă.

  • Realizarea instrumentelor de management financiar - Bugetul de Venituri și Cheltuieli (B.V.C.) și Cash-Flow. Concep aceste instrumente personalizat, pentru fiecare companie în parte, cu scopul de a fi utile pe termen lung. În cazul grupurilor de firme, creez instrumente consolidate, pentru o imagine clară la nivel de grup.

  • Transfer de know-how. Misiunea mea are un orizont de timp de câteva luni - apoi, începe misiunea echipei de management, de a implementa recomandările și instrumentele personalizate. De aceea, timp de 3-6 luni, monitorizez implementarea soluțiilor și mă asigur că managerii beneficiază de toate informațiile de care au nevoie, pentru a menține sănătatea financiară a companiei.

  • În cazul asistenței în relația cu instituții financiare (bănci, companii de leasing), analizez nevoile și identific structura optimă de finanțare a companiei. În continuare, analizez opțiunile oferite de instituțiile financiare și identific finanțarea potrivită companiei și obiectivelor de business. Pentru contractarea finanțării, asist și ofer suport la pregătirea documentației solicitate de instituțiile financiare. Contribuția mea se extinde și ca suport la negocierea costurilor (comisioane, dobânzi, etc.) și a principalelor condiții contractuale.

Abordez fiecare colaborare ca pe un parteneriat prin care, împreună cu antreprenorii și managerii, pun umărul la consolidarea unui mediu de afaceri mai sănătos și sustenabil.
Fac ceea ce spun și livrez ceea ce promit.
Tratez fiecare colaborare cu onestitate, deschidere și angajamentul confidențialității.

Haideți să descoperim împreună cum puteți avea grijă de sănătatea financiară a afacerii dumneavoastră!